14 May, 2011

HaRi GuRu

Salam?

Memandangkan 16 Mei 2011 merupakan hari guru, aku tak sabar nak ucapkan kepada semua guru yang pernah mendidik aku dari kecil hinggalah dewasa. Kadang- kadang teringat zaman nakal-nakal dulu….yang paling tak leh lupa, siap dapat gelaran ‘’easy gold’’ dari cikgu Add Maths ….Masa form 4& form 5 memang suka subjek add maths, kalo sehari tak jumpa cikgu add maths mesti tak happy duk dalam kelas. ..sampai sekarang member form 5 still ingat gelaran aku (itulah kenangan masa sek men).

After sekolah menengah aku masuk plak UiTM….seronok masuk UiTM masa tu…yelah, aku dikelilingi oleh  sahabat2  yang suka mencari ilmu dan sentiasa memberikan nasihat yang bermanfaat (sungguh bertuah aku)….tenaga pengajar disana semuanya  memberikan kerjasama walaupun mereka nie selalu jer busy memanjang…..jasa mereka aku tak pernah lupa, hampir setiap tahun aku akan menghantarkan  SMS (ucapan selamat hari guru) buat mereka.....penghujungnya, kini aku pula bergelar seorang ‘’GURU ‘’…..Alhamdudilla, terasa nikmat Allah , sebab kerja cikgu nie banyak  kumpul pahala (Insha Allah, jika diiringi niat yang betul) …..SELAMAT HARI GURU…..

’’GURU PEMBINA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA ‘’


2 comments:

  1. Salam Mas,
    Selamat Hari Guru....ceria2 selalu...:)

    ReplyDelete
  2. Selamat hari guru juga buat akak....Alhamdudilla

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...