12 January, 2011

Cerita pasal Skul


Salam semua?



Tahun nie aku bertuah sikit lah dari tahun lepas...Alhamdudilla...walaupun Allah menguji aku dengan pelbagai rintangan, aku tetap bersangka baik padanya....Biasalah aku adalah guru kelas kepada murid yang paling lemah...ABC pun diaorg tak kenal....jika disuruh menulis, tak payah cakap ar, tulisan memang cincai....Aku bukan nk mengutuk anak murid aku, cuma aku nak gambarkan keadaan diaorg tu macam mana...bukan mudah untuk mengajar murid yang lemah...nak kenalkan ABC and 123 pun dah mengambil masa berbulan-bulan, semua ini memerlukan kesabaran.....

Pada aku, kelemahan mereka tidak mendatangkan masalah / beban pada diri aku....Mungkin Allah nak aku belajar sesuatu yang baru,  untuk  mengajar mereka yang sangat2 lembam.....Aku pasti semua yg terjadi pasti ada jawapan daripada Allah....Aku bersyukur seramai 4 org anak muridku telah di Inklusif kan ke aliran perdana....betapa gembiranya hati aku, kerana aku tahu mereka memang ada potensi untuk kedepan seperti orang yang lain.....setakat tu jelah aku nk membebel...hua..hua..hua



2 comments:

  1. Tahniah.
    Anda sebenarnya guru terhebat kerana mengajar pelajar-pelajar terlemah.

    ReplyDelete
  2. blum lagi...byk lagi yg kena belajar.....doakan moga segala urusan saya dipermudahkan...ye dok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...