31 January, 2011

BANJIR

Salam?

Memandangkan hujan tak henti-henti selam 3 hari nie, banyk tempat dah naik air (banjir)……Banyak mangsa  banjir telah dipindahkan ke Sekolah…..Macam biasa aku pi sekolah pukul 6.30am, sampai je area Alor Gajah, hujan tetiba lebat…..tapi  air blum naik lagi (maybe aku kuar  awal)…..bila sampai je sekolah, tetiba office tak bukak lagi……aku pun macam peliklah….bila aku pikir balik….ohhhhhhhhh…..ramai cikgu and murid terkandas sebab banjir rupanya….maklumlah kebanyakkkan cikgu2 nie duk area alor gajah, Cuma aku jer yg duduk paling jauh sekali……

Bila dengar jer air dah naik , aku terpikir balik sekolah lepas or tidak....kadang2 kesian tengok mangsa2 banjir nie….rumahlah le kecik, pastu rumah papan plak tu…majority yang rumah terkena banjir adalah orang susah…aku sempat tengok keadaan banjir tu  waktu aku nk balik sekolah…..Syukur krete aku still boleh redah banjir yang tak kritikal tu…..
Btullah, siapalah kita nak melawan kehendak ALLAH,  Cuma kita kene redha jelah and bersangka baik dengan ALLAH…..

Janganlah kamu bersedih atau berduka cita, sesungguhnya kamu lebih tinggi jika kamu beriman::
(alimran:139)

Adakah manusia mengira, bahawa mereka akan dibiarkan sahaja berkata ‘kami telah beriman’ tanpa mereka diuji. Dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta:.
(alankabut:2&3)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...