19 October, 2010

Sahabat or Bestfriend




Salam semua? 

Hari nie aku nak cerita pasal Sahabat tapi bukannya kawan..Menarikkan kata-kata pada gambar yg aku publish kat atas tu…sememangnya semua orang pasti mempunyai sahabat maybe 1 or 2 or 3 or lebih drpd million (tak mungkin)..hua..hua….hua….Kawan memang ramai tapi nak cari yang sanggup susah dan senang bersama memang sukar….





 
Disini aku nk nyatakan apa maksud sebenar sahabat:-

Sahabat sejati adalah seorang yang mendampingimu di saat senang dan susah, yang mendengarkanmu,yang memberimu nasihat saat kamu memerlukan  dan memahamimu tanpa perlu berkata apa-apa. 

Sahabat adalah orang yang bisa kamu ceritakan apa saja,yakin bahwa apa yang kamu ceritakan tidak akan disebar kemana-mana. Sahabat adalah seorang yang tidak pernah menertawakan mimpi-mimpimu dan percaya padamu bahkan disaat kamu tidak percaya pada dirimu sendiri.

Persahabatan didefinisikan sebagai satu ikatan yang kukuh diantara manusia yang bukan mahram






Aku nie kawan ramai tapi sahabat boleh dibilang dengan jari lah....walau apa pun aku bersyukur aku mempunyai sahabat yang baik tak kira lah sama ada masa study, kat tempat kerja dan laman sembang sosial (skype)....aku juga suka cari sahabat dalam alam maya sbb aku suka berkongsi pendapat tentang negara luar dan paling utama nak improve kan b.i ...Alhamdudilla aku dh jumpa pun sahabat dalam alam maya, walaupun tak pernah jumpa pun....Yang paling penting carilah sahabat yang baik yang membantu kita menuju ke jalan ALLAH.





Wahai sahabatku aku bertuah kerana mengenalimu  adalah sesuatu yang berharga, yang pernah aku miliki sepanjang hidup ini. Sesungguhnya engkau lah yang menjadikan hidupku ceria dan mampu untuk mengukir senyuman yang cukup bermakna….

       





2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...