01 October, 2010

Kenapa byk keje????






Soalan:
Kenapa aku rasa mcm byk keje  ek…
Walhal bukan aku  jer yg keje kat situ…..
Ramai lagi pekerja……..
Asyik2 nama aku yg naik…
Mentang2 lah aku masih baru lagi…..

Jawapan:
Alah  jasmin…Allah suruh kau belajar sesuatu…..
Dia nk bagi hang pengalaman yg berharga (bukan senang nk dapat pengalaman)
Dia tahu kau mampu melakukannya…..
Dia nk mengajar kau sesuatu, yg kau tidak ketahui
Mungkin dia ingin mempertemukan kau dengan seseorg ?????
Mungkin kau akan bertemu dgn sahabat yg baik…..
Dia nak membetulkan kesilapan kamu …..
Dia nak menguji kamu….
Dia sayangkan kamu……
Dia nk kau berfikir ‘’jika aku rasa byk keje, ade org lain, lagi byk keje’’ ….
Dia nk memberikan kau jiwa n mental yg kental….

p/s : Hakikat yg sebenarnya Allah S.W.T mahu kau bersangka baik dgnnya dan buatlah  
        kerja dengan seikhlasnya dan jadilah golongan yg sedikit, iaitu org yg mengucapkan
        syukur. Aku pasti dan yakin, segala yg berlaku pasti ada hikmahnya…..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...