08 September, 2010

Eid Mubarak to all Muslim




Sedar tak sedar esok last day kite berpose....Anyway aku tak rase macam nak raya jer tahun nie, tak tahulah kenapa, tahun nie jer aku tak excited macam dulo2 kala...kadang2 aku terpikir layak ker aku sambut aidilfitri (sekadar renungan )...sbb aku ade terbaca blog seseorg ustaz yg menyatakan ''Aidilfitri wujud untuk meraikan mereka yang bermati-matian mengisi Ramadhan dengan amal ibadah dengan tujuan untuk kembali kepada fitrah''...sedangkan amalan aku tak banyak mana pun ....aku kecewa ngan diri sendiri.

Ramai plak rakan2  facebook aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, padahal bulan Ramdhan belum berlalu pergi lagi...ucapan terlebih awal 1 minggu sebelum nak raya, sedeynya rasa kan....kalau lah ALLAH tunjukkan ganjaran yg mereka perolehi dalam bulan Ramadhan, pasti mereka melakukan byk amal kebaikan...Coretan aku nie sekadar mengingatkan diri sendiri dan muhasabah diri....aku berharap Ya ALLAH, moga dipertemukan Ramadhan yang akan datang..Insya Allah..Amin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...